Кручаненко Наталія Валеріївна

Учитель математики

Спеціаліст першої категорії

 

Мої уроки
Позаурочна робота
Це цікаво

 

Система виховної роботи

          Робота класного керівника – це робота з класним колективом та батьками учнів. Школа покликана стати тим місцем для особистості учня і вчителя, де буде духовно збагачуватись кожен учасник навчально – виховного процесу, де буде формуватись громадянська зрілість і особиста відповідальність за свій вклад у національно–культурне відродження України, у розбудову держави. Тому, одна з провідних цілей, які я ставлю перед собою як класний керівник – розвиток особистості та колективу, тобто комфортне самопочуття кожної дитини в класі, рівні можливості для розвитку та самопізнання, створення позитивного психологічного клімату, а також формування позитивного ставлення до оточуючих та до себе.

          Головна виховна задача - це виховання соціально-активної, високоморальної, фізично розвинутої особистості. В основу моделі виховної системи закладаю загальнолюдські цінності: людина, здоров’я, труд, творчість, дружба, любов, гуманізм.  А також такі принципи виховання:

турботливе ставлення один до одного; сумісна діяльність дітей та дорослих; цілеспрямованість; творчий підхід до справи.

Виховну роботу  здійснюю через такі види діяльності: навчально-

пізнавальна; соціально-комунікативна; ціннісно-орієнтаційна; спортивно-оздоровча; художньо-естетична; громадсько-корисна; трудова.

          Роботу з класним колективом можна умовно поділити на такі напрямки:

  • Екологічне виховання;
  • Громадсько-патріотичне виховання;
  • Морально-етичне виховання;
  • Правове виховання;
  • Трудове виховання та профорієнтаційна робота ;
  • Художньо-естетичне виховання;
  • Фізичне вдосконалення і виховання потреби здорового способу життя;
  • Розумове виховання;
  • Родинне виховання;
  • Пропаганда здорового способу життя.

Аналізуючи стан виховної роботи з учнями, пріоритетними

на  сучасному етапі ставлю такі завдання :

  • Використання пошуково-краєзнавчого та місцевого матеріалу  з метою піднесення ефективності навчально-виховного процесу;
  • Використання сучасних інформаційних технологій;
  • Збереження  морального, фізичного та психічного здоров’я  підростаючого покоління;
  • Виховання  патріотизму, громадянських якостей особистості;
  • Розвиток у дітей творчих здібностей, підтримка обдарованих дітей.         

          Виховання як цілеспрямований процес формування особистості здійснюю  за допомогою використання різноманітних прийомів, форм та методів виховної роботи. У виховному процесі використовую такі групи методів як:

  • методи формування свідомості (роз’яснення, бесіда, лекція, диспут, приклад);
  • методи формування суспільної поведінки (громадська думка, доручення, створення виховуючих ситуацій);
  • методи стимулювання діяльності та поведінки (змагання, заохочення);
  • методи контролю та аналізу ефективності виховання .

      У позакласній діяльності дитина не просто відтворює те, що засвоює. Завдяки своїй унікальності і неповторності, вона розвиває, доповнює знання та навички, вдосконалює їх. Саме в цьому полягає закон творчої поведінки і поведінка методики позакласного педагогічного процесу, яка будується на обов’язковому заохочені різнобічного творчого самовиявлення школярів, багатстві вражень, створенні оптимальних особистісних стосунків, котрі є джерелом продуктивної творчої діяльності дитячої спільності. Тому принципове значення має розгляд позакласного педагогічного процесу як цілісної системи безперервної освіти, формування її у специфічних умовах життєдіяльності – у сфері дозвілля. Отже, позаурочна та позашкільна виховна робота має бути органічним продовженням освітньої діяльності основної школи і передбачати широке використання різноманітних форм та методів творчої діяльності, що спрямовані на розвиток творчої особистості, формування її життєвих компетентностей та мобілізацію творчої активності. 

Повна версія матеріалу