Кручаненко Наталія Валеріївна Учитель математики Спеціаліст першої категорії |
Мої уроки |
Позаурочна робота |
Це цікаво |
Система виховної роботи
Робота класного керівника – це робота з класним колективом та батьками учнів. Школа покликана стати тим місцем для особистості учня і вчителя, де буде духовно збагачуватись кожен учасник навчально – виховного процесу, де буде формуватись громадянська зрілість і особиста відповідальність за свій вклад у національно–культурне відродження України, у розбудову держави. Тому, одна з провідних цілей, які я ставлю перед собою як класний керівник – розвиток особистості та колективу, тобто комфортне самопочуття кожної дитини в класі, рівні можливості для розвитку та самопізнання, створення позитивного психологічного клімату, а також формування позитивного ставлення до оточуючих та до себе.
Головна виховна задача - це виховання соціально-активної, високоморальної, фізично розвинутої особистості. В основу моделі виховної системи закладаю загальнолюдські цінності: людина, здоров’я, труд, творчість, дружба, любов, гуманізм. А також такі принципи виховання:
турботливе ставлення один до одного; сумісна діяльність дітей та дорослих; цілеспрямованість; творчий підхід до справи.
Виховну роботу здійснюю через такі види діяльності: навчально-
пізнавальна; соціально-комунікативна; ціннісно-орієнтаційна; спортивно-оздоровча; художньо-естетична; громадсько-корисна; трудова.
Роботу з класним колективом можна умовно поділити на такі напрямки:
- Екологічне виховання;
- Громадсько-патріотичне виховання;
- Морально-етичне виховання;
- Правове виховання;
- Трудове виховання та профорієнтаційна робота ;
- Художньо-естетичне виховання;
- Фізичне вдосконалення і виховання потреби здорового способу життя;
- Розумове виховання;
- Родинне виховання;
- Пропаганда здорового способу життя.
Аналізуючи стан виховної роботи з учнями, пріоритетними
на сучасному етапі ставлю такі завдання :
- Використання пошуково-краєзнавчого та місцевого матеріалу з метою піднесення ефективності навчально-виховного процесу;
- Використання сучасних інформаційних технологій;
- Збереження морального, фізичного та психічного здоров’я підростаючого покоління;
- Виховання патріотизму, громадянських якостей особистості;
- Розвиток у дітей творчих здібностей, підтримка обдарованих дітей.
Виховання як цілеспрямований процес формування особистості здійснюю за допомогою використання різноманітних прийомів, форм та методів виховної роботи. У виховному процесі використовую такі групи методів як:
- методи формування свідомості (роз’яснення, бесіда, лекція, диспут, приклад);
- методи формування суспільної поведінки (громадська думка, доручення, створення виховуючих ситуацій);
- методи стимулювання діяльності та поведінки (змагання, заохочення);
- методи контролю та аналізу ефективності виховання .
У позакласній діяльності дитина не просто відтворює те, що засвоює. Завдяки своїй унікальності і неповторності, вона розвиває, доповнює знання та навички, вдосконалює їх. Саме в цьому полягає закон творчої поведінки і поведінка методики позакласного педагогічного процесу, яка будується на обов’язковому заохочені різнобічного творчого самовиявлення школярів, багатстві вражень, створенні оптимальних особистісних стосунків, котрі є джерелом продуктивної творчої діяльності дитячої спільності. Тому принципове значення має розгляд позакласного педагогічного процесу як цілісної системи безперервної освіти, формування її у специфічних умовах життєдіяльності – у сфері дозвілля. Отже, позаурочна та позашкільна виховна робота має бути органічним продовженням освітньої діяльності основної школи і передбачати широке використання різноманітних форм та методів творчої діяльності, що спрямовані на розвиток творчої особистості, формування її життєвих компетентностей та мобілізацію творчої активності.